8 TIPS ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΣΥΓΚΡΟΥΣΗΣ ΣΤΟΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΧΩΡΟ
2015-09-17 11:19
Είναι γεγονός ότι δεν τα πηγαίνουμε το ίδιο καλά με όλους τους συναδέλφους στον εργασιακό μας χώρο. Οι διαφωνίες δεν οδηγούν πάντα σε συγκρούσεις, αλλά τι γίνεται όταν τα πράγματα δείχνουν να ξεφεύγουν και η σύγκρουση φαίνεται αναπόφευκτη; Να είσαι ειλικρινής και να πεις αυτά που τόσο πολύ θες να πεις ή να το αφήσεις να περάσει; Δεν θέλεις να καυγαδίσεις, αλλά να που δεν βλέπεις να το αποφεύγεις. Αισθάνεσαι τόσο πληγωμένος, αδικημένος, προδομένος…
1o Tip: Ήρεμη Συζήτηση
Κατ΄αρχήν άλλο ειλικρίνεια άλλο επιθετικότητα, επομένως δεν υπάρχει λόγος να γίνεις επιθετικός. Κράτα τη φωνή σου και το ύφος σου σταθερό, σα να περιγράφεις απλά ένα γεγονός.
2o Tip: Σωστό Timing
Βρες την κατάλληλη στιγμή και δώσε τον κατάλληλο χρόνο, μην αναπτύξεις το θέμα και το κάνεις ολόκληρη κουβέντα. Συνήθως μερικές φράσεις είναι αρκετές.
3o Tip: Γεγονότα vs. Συναισθήματα
Μίλα με γεγονότα και όχι με τα συναισθήματά σου που προέκυψαν απ΄τα γεγονότα. Π.χ «αισθάνομαι πληγωμένος με αυτό που είπες ή έκανες». Κι επειδή το μυαλό θυμάται κυρίως συναισθήματα, φρόντισε να έχεις φρεσκάρει τις πράξεις του άλλου που έφεραν τη σύγκρουση, και απαρίθμησέ τες.
4o Tip: Θέλει τρόπο...
Οι άνθρωποι γίνονται αμυντικοί όχι απ΄το περιεχόμενο των λόγων μας αλλά κυρίως από την πρόθεσή μας και τον τρόπο μας. Δεν πληγώνει η αλήθεια, αλλά ο τρόπος που την εκφέρουμε.
5o Tip: Άσε χώρο στον άλλο
Άσε τον άλλο να γίνει κατανοητός. Θέλεις να μάθεις γιατί έκανε κάτι που σε πείραξε (π.χ ενώ είχες σίγουρη την προαγωγή, τελικά την έδωσε σε άλλον), και όχι να τον μαλώσεις γιατί το έκανε.
6o Tip: Μην ανοίγεις συζήτηση όταν είσαι θυμωμένος!
Αναγνώρισε το δικό σου ρόλο στα πράγματα. Μήπως κι εσύ έχεις κάνει κάτι που οδήγησε σε αυτή τη συμπεριφορά; Μήπως δεν φταίνε πάντα οι άλλοι; Όταν είμαστε θυμωμένοι, είναι πολύ δύσκολο να δούμε και την άλλη πλευρά.
7o Tip: Μην φοβάσαι να το πεις...
Αν ανησυχείς ή φοβάσαι τι θα γίνει αν μιλήσεις, μάθε ότι μπορείς να το χειριστείς προς όφελός σου, δηλαδή και να μάθεις την αλήθεια της άλλης πλευράς, και να δείξεις ότι όταν κάτι δεν πάει καλά, είσαι πρόθυμος να το αναγνωρίσεις και να το διορθώσεις.
8o Tip: Δώσε βάση στο Ύφος και τη Γλώσσα του Σώματος
Μπορεί να σε βοηθήσει μια πρόβα στον καθρέπτη σου ή με ένα φιλικό σου άτομο που θα παίζει το ρόλο της άλλης πλευράς. Το ύφος και η γλώσσα του σώματος είναι το κλειδί για το αν μια σύγκρουση θα είναι παραγωγική (να λυθεί ένα θέμα) ή αν θα καταλήξει σε καυγά.
startup.gr
—————