Μήπως ήρθε η ώρα να αγνοήσεις τον προϊστάμενό σου;
2015-09-06 11:19
«Ο κακός προϊστάμενος βλάπτει σοβαρά την υγεία και συγκεκριμένα την καρδιά». Σίγουρα στα χρόνια που εργάζεστε θα έχετε έρθει αντιμέτωποι με προϊσταμένους... διαφόρων ειδών. Φωνακλάδες, υπεραπαιτητικούς, μισάνθρωπους και γενικά δύστροπους.
Της Νικόλ Κλάδη
Για να επιβιώσετε στον εργασιακό χώρο πρέπει να είστε οπλισμένοι με υπομονή, αλλιώς ένας ιδιότροπος προϊστάμενος είναι ικανός να σας οδηγήσει σε παραίτηση. Ας δούμε, όμως, τα χαρακτηριστικά το πιο δύστροπων προϊσταμένων που σας κάνουν τη ζωή δύσκολη:
• Σε μειώνει μπροστά σε άλλους αντί να σε προστατεύει. Ο προϊστάμενός σου θεωρεί πως ο παραδειγματισμός είναι ο κατάλληλος τρόπος για να δώσει κίνητρο. Αντί λοιπόν να σου μιλήσει κατ’ ιδίαν, προτιμά να σε ξεφτιλίσει μπροστά στους υπόλοιπους υπαλλήλους.
• Δεν αναλαμβάνουν τις ευθύνες τους και δεν παραδέχονται τα λάθη τους. Βασικά δεν κάνουν ποτέ λάθη...
• Ειρωνεύεται. Αυτό το χαρακτηριστικό δεν χρειάζεται περαιτέρω ανάλυση.-
• Δείχνει εύνοια σε κάποιους υπαλλήλους. Εντάξει, είναι λογικό και αποδεκτό να μην ταιριάζουν τα χνώτα όλων. Ωστόσο, ένας προϊστάμενος πρέπει πάντα να κρατά τις ισοροπίες, να έχει τις ίδιες απαιτήσεις από όλους και να απευθύνεται σε όλους με το ίδιο τόνο.
• Καρπώνονται τη δική σου δουλειά. Και σε ποιον υπάλληλο δεν έχει τύχει να προτείνει κάποιο project και ο προϊστάμενός του να κλέψει την ιδέα που έριξε στι τραπέζι και να την παρουσιάσει ως δική του εμπνευση στον ερδογότη...
• Μειώνει την δουλειά σου και επιδεικνύει την δική του. Για παράδειγμα, μόλις έχει ολοκληρώσει ένα πολύ σημαντικό project και ενώ περιμένεις να ακούσεις ένα «μπράβο» κυριαρχεί σιωπή. Την επόμενη κλείνει μια συμφωνία με την διπλανή καφετέρια για 2% έκπτωση στους καφέδες και φροντίζει να το παρουσιάσει σαν συμφωνία με την Google!
• Μιλάει στο τηλέφωνο δυνατά και γελάει δυνατά. Όμως, αυτό δεν είναι απαραίτητα κακό. Το μεμπτό είναι ότι όταν εσύ (ο υπάλληλος δηλαδή) μιλήσεις και υψώσεις λίγο παραπάνω τη φωνή σου την ώρα που μιλάς στο τηλέφωνο ή θα στραβοκοιτάξει ή θα τον/την ακούσεις να δυσανασχετεί.
• Και το θέμα είναι ότι δεν δυσανασχετεί μόνο όταν μιλάς στο τηλέφωνο, αλλά καθ’ όλη τη διάρκεια της δουλειάς. Αυτό είναι ίσως το πιο εκνευριστικό και παράλληλα αγχωτικό χαρακτηριστικό ενός ανωτέρου. Η συνεχής μουρμούρα και η γκρίνια προκαλεί μόνο εκνευρισμό στους υπαλλήλους.
• Άλλος ένας λόγος που ο προϊστάμενος σου μπορεί να δυσανασχετεί μαζί σου είναι επειδή απηύθυνες το λόγο σε κάποιον συνάδελφο, καθώς θεωρεί ότι παρά το φόρτο εργασίας που έχεις χαζολογείς. Στα περισσότερα επαγγέλματα αν όχι σε όλα μπορείς να μιλάς και ταυτόχρονα να κάνεις τη δουλειά σου.
• Και κάτι για το τέλος: Το σεβασμό δεν τον επιβάλεις, τον κερδίζεις. Είναι γνωστό και έχει αποδειχθεί μέσα από έρευνες ότι για να αποδίδουν οι υπάλληλοι πρέπει το κλίμα στον επαγγελματικό χώρο να είναι ευχάριστο. Αν έχετε διευθυντική θέση σε εταιρία και όλα τα παραπάνω χαρακτηριστικά σας θυμίζουν τον εαυτό σας καλό θα ήταν να αναζητήσετε τους λόγους που τα νεύρα σας... κρέμονται από μία κλωστή. Αν η αιτία είναι το επάγγελμά σας, καλό θα ήταν τόσο για εσάς, όσο και για τους άλλους να αλλάξετε επάγγελμα...
«Αυτός που μπορεί, κάνει. Αυτός που δεν μπορεί, διδάσκει» George Bernard Shaw
—————